Tim Van Damme Inspired by Tim Vand Damme

Penafian

Salam pembuka bicara.Tujuan blog ini dibuat adalah untuk mengumpul artikel yang bagi aku sangat rare , takde juai punye.Bukan bertujuan untuk dijadikan artikel hak milik aku,dan di publish atas nama aku.Semuanya hanya untuk rujukan aku masa hadapan.Andai kata anda terjumpa artikel anda disini,dan mahukan kredit atau nama,sila berbuat demikian kepada aku . Aku hanya insan hina .

Galeri

Blog

The History of Ray Ban Wayfarers

MALAY VERSION

Ray ban wayfarer adalah merupakan kaca mata digilai ramai termasuklah selebriti. Berbalik kepada penghasilanya dalam industri fasyen, ray ban wayfarer sangat unik berbanding keluaran model yang lain kerana ciri-ciri fizikalnya yang kotemporari Kita seringkali melihat penampilan individu yang menggayakan kaca mata ini dalam filem, televisyen dan majalah yang mempunyai nilai sejarahnya tersendiri.

Abang Chik akan menerangkan sejarah ringkas bagaimana terciptanya pengusaan ray ban wayfarer di kalangan jenama-jenama kaca mata yang lain.

Pengenalan Ray ban Wayfarer bermula pada tahun 1961 dimana ia pertama kali di lihat dalam movie popular Breakfast at Tiffany’s. Dipakai oleh Audrey Hepburn, ianya banyak lahi dipakai oleh artis-artis holywood ketika itu dalam pembikinan filem sepanjang beberapa dekad.

Pada tahun 1970 popularitynya merudum, tetapi B&L secara bijak dengan menjadikan model-model serta bintang terkenal sebagai batu loncatan untuk memperkenalkan dan mempromosikannyan sebagai langkah penjanaan semulaja. Tom Cruise juga dilihat memakai ray ban wayfarer didalam movie Risky Businness. Selain itu, beberapa selebriti terkenal merupakan peminat rayban ini antaranya Madonna, , Debbie Harry, Elvis Costello, Jack Nicholas and even Anna Wintour.

Tom cruise memakai wayfarer

Hari ini, terdapat kira-kira 40 designya yang berlainan tetapi masih mengekalkan ciri utamanya yang unik dimana mudah untuk dibezakan berbanding model yang lain. Peminat-peminat ray ban tidak ketinggal mengumpulkan ray ban wayfarer yang vintage untuk dijadikan sebagai koleksi peribadi atau sebagai kepuasan diri sendiri.

wayfarer 2140

Yang rare Design by Insight © 2009